Suna acumCere oferta
In: Articole SSM0

MASURI DE PROTECTIE IN SALILE DE CURS SI BIROURI

Art. 1. Fiecare angajat si elev trebuie sa cunoasca si sa aplice instructiunile de securitate si sanatate in munca la locul de munca in care isi desfasoara activitatea.
Art. 2. Se urmareste asigurarea conditiilor de iluminat si microclimat in spatiile si locurile de organizare a activitatilor instructiv-educative si in birouri.
Art. 3. Starea mobilierului din dotare se controleaza periodic si se iau masuri pentru repararea sau indepartarea obiectelor deteriorate care pot produce accidente.
Art. 4. Tablourile si vitrinele din salile de clasa si birouri precum si tablele din salile de clasa trebuie ancorate si fixate bine, pentru prevenirea accidentelor provocate prin caderea acestora.
Art. 5. Pardoselile din incaperi trebuie sa fie intretinute, iar urmele de ulei si apa trebuie inlaturate pentru a se evita alunecarile. Orice defectiune in pardoseli va fi semnalata (sparturi sau rupturi de linoleum, covoare, etc.) pentru a se evita impiedicarile.
Art. 6. Inainte de folosirea unui scaun, trebuie controlata starea lui, dupa care se potriveste intr-o pozitie stabila, evitandu-se asezarea pe marginea lui.
Art. 7. Inainte de indepartarea unui scaun de birou, trebuie sa se asigure ca nu exista pericol de a se rasturna sau a lovi alta persoana.
Art. 8. Este interzisa miscarea de leganare pe doua din picioarele scaunului sau de rasturnare pe spate
Art. 9. Este interzisa urcarea pe scaunul cu melc (rotativ) pentru a lua un obiect aflat la inaltime. Pentru aceasta activitate se recomanda un taburet solid, un podium sau o scara corespunzatoare.
Art. 10. Pentru evitarea accidentarilor, sertarele birourilor, fisetelor sau ale dulapurilor trebuie tinute inchise.
Art. 11. In sertare trebuie aranjate obiectele taioase sau ascutite (creioane, cutite, lame etc.) in compartimente separate.
Art. 12. Atunci cand se foloseste un cutit de mana, lama sau cuter pentru taierea hartiei, degetele trebuie tinute cat mai departe de taisul lamei.
Art. 13. La producerea unei taieturi sau raniri accidentale se va folosi trusa de prim-ajutor sau se va cere interventie de specialitate.
Art. 14. Cand trebuie luat un obiect aflat la inaltime, obligatoriu se va folosi o scara sigura. Este interzis sa se improvizeze podete din scaune, cutii, sertare, asezate unele peste altele, deoarece, nefiind stabile, se pot rasturna.
Art. 15. Pentru ridicarea obiectelor mai grele, efortul trebuie facut cu muschii picioarelor si nu cu muschii spatelui. Trebuie evitate intinderile rapide ale bratelor si intoarcerile bruste.
Art. 16. Orice deplasare dintr-o incapere in alta se va efectua atent, cu fata inainte. Deschiderea usii se va efectua lent pentru a nu accidenta persoana aflata in imediata apropiere a ei.
Art. 17. In timpul deplasarilor se priveste in directia de mers, iar atunci cand se transporta pachete in brate, acestea nu trebuie sa impiedice vizibilitatea.
Art. 18. Angajatii si elevii trebuie sa cunoasca schema de evacuare din cladirea unitatii si sa constientizeze necesitatea deplasarii in ordine in localul si in incinta unitatii pentru evitarea accidentelor pe scari, in salile de clasa, in curte, etc.
Art. 19. Circulatia pe scari se va efectua respectandu-se urmatoarele reguli:
– se va circula numai pe partea dreapta;
– se va merge incet, unul dupa altul in sir simplu;
– nu se vor verifica documente;
– nu se va merge distrat, sarind cate doua, trei trepte deodata;
– vor fi indepartate de pe trepte toate obiectele care ar putea provoca alunecarea;
– se va sprijini de mana curenta;
– nu se va citi in timp ce se urca sau coboara pe scari;
Art. 20. La iesirea din cladire, orice persoana se va asigura In toate directiile pentru a nu fi surprinsa de vreun mijloc de transport.
Art. 21. Pentru protectia personalului care face curatenie, cioburile de sticla vor fi invelite si depuse astfel incat sa poata fi usor identificate de acest personal, de preferat sa fie lasate la vedere.
Art. 22. Personalul tehnico-administrativ este obligat sa semnaleze:
– orice accident cunoscut in incinta unitatii;
– toate situatiile periculoase de munca;
– toate pagubele materiale produse in urma unui accident.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *