Suna acumCere oferta
In: Articole SSM0

RECOMANDARI PENTRU LUCRATORI PRIVIND PREVENIREA RASPANDIRII INFECTIEI CU COVID 19 IN CABINETUL STOMATOLOGIC

MASURI TEHNICE:

  1. La deplasarea lucratorilor de acasa la locul de munca si invers se va evita pe cat posibil deplasarea cu mijloacele de transport in comun.
  2. Inainte de inceperea lucrului salariatii se vor echipa, si se vor spala pe maini cu apa si sapun.
  3. In cadrul cabinetului se vor dezinfecta spatiile comune la fiecare 2 ore precum urmeaza:
  • Vor fi dezinfectate si igienizate usile si caile de acces in cabinet
  • Dezinfecţia regulată a mânerelor uşilor, salii de aşteptare, recepţiei
  • Dezinfecţia toaletei după utilizarea acesteia de către un pacient;
  • Spatiile de lucru vor fi igienizate cu substante biocide.
  • Toaletele vor fi igienizate si dezinfectate.
  • Spatiul de luat masa va fi igienizat dupa fiecare utilizare de catre lucratori.
  1. Personalul va evita contactul pe cat este posibil, atat intre ei cat si fata de pacienti respectand distanta de minim 1.5 m.
  2. Pacienţii cu simptomatologie de viroza respiratorie, pacienţii aflaţi în izolare/carantină sau pozitivi/confirmaţi cu Coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19) vor fi indrumati catre cabinete sau untati sanitare specializate.
  3. Sedintele se vor tine prin mijloace electronice, evitandu-se astfel adunarea de salariati intr-un spatiu restrans.
  4. Pauzele de masa se vor lua esalonat si individual.
  5. Dupa masa vesela va fi dezinfectata dupa fiecare utilizare la temperaturi inalte sau va fi folosita vesela de unica folosinta.
  6. Lucratorii vor purta manusi de protectie si masca pe toata perioada de lucru.
  7. Va fi permis accesul în camera de tratament doar a pacientului, cu excepţia situaţiilor speciale (copii, persoane dependente etc), caz în care se va limita accesul la o persoană însoţitoare;
  8. Nu se va permite staţionarea în sala de aşteptare şi se va dezinstala orice aparat de cafea şi/sau dozator de apă, eliminarea revistelor, pliantelor, jucăriilor, etc;
  9. La intrarea în cabinet vor fi amplasate dispensere cu soluţii dezinfectante;
  10. In situatia in care la societate vor fi comandate colete, acestea vor fi preluate in afara cladirii de catre o persoana desemnata ce va evita pe cat posibil contactul fizic cu reprezentantul firmei de curierat.
  11. Se va evita contactul direct cu persoanele straine si se va pastra distanta de minim 1.5 m.
  12. Dupa preluarea coletului persoana desemnata se va spala pe maini cu apa si sapun.
  13. Lucratorii se vor spala periodic cu apa si sapun puse la dispozitie de catre societate in toalete.
  14. Nu se vor trata in pe perioada crizei pacienti ce au simtome de raceala sau gripa.
  15. Pacientii vor declara pe proprie raspundere daca sunt infectati cu Covid-19 sau au fost in ultimele 14 zile in contact cu persoane infectate.

 

             MASURI ORGANIZATORICE:

  1. Daca un lucrator va prezenta semne de raceala sau gripa, va comunica de indata conducerii cabinetului situatia si va parasi locul de munca fara a intra in contact cu ceilalti colegi.
  2. Orice adunare a salariatilor pentru sarbatorirea unor evenimente va fi suspendata pe perioada crizei.
  3. Accesul la tratament:

– Se face doar cu programare telefonică/online prealabilă.

La momentul programării pacientul va fi întrebat dacă:

– Are simptome de viroza respiratorie, febră (≥37,3⁰C), tuse, dificultăţi de respiraţie asociate sau nu cu dureri în gât, strănut, rinoree)?

– Are membrii ai familiei cu aceste simptome?

– Are vârsta de 65 de ani sau mai mult?

– Suferă de o patologie cronică sau o afecţiune care ii reduce imunitatea?

– Este sănătos şi se simte în prezent sănătos?

  1. Programarea pacienţilor cu risc crescut (peste 65 de ani sau care suferă de o patologie cronică) se va face cu prioritate la începutul programului de lucru.
  2. Programarea pacienţilor care necesită proceduri generatoare de aerosoli va fi făcută cu prioritate sfârşitul programului de lucru.
  3. La prezentarea în cabinet se va efectua termometrizarea pacientului şi se va solicita dezinfecţia mâinilor.
  4. Înainte de începerea tratamentului, medicul stomatolog va obţine acordul informat al pacientului.
  5. Lucratorii vor participa la instruirea de securitate si sanatate in munca programata.

 

 

              ACTIUNI IN SCOPUL REALIZARII MASURILOR:

  1. Se vor achizitiona materiale igienico-sanitare pentru dezinfectarea spatiilor comune.
  2. Se vor achizitiona manusi si masti de unica folosinta.
  3. Se vor achizitiona masti de protectie FFP 2/3 pentru interventiile cu grad ridicat de infestare.
  4. Toaletele din cadrul cabinetului vor fi alimentate constant cu sapun si materiale igienico-sanitare.
  1. Se vor achizitiona substante pentru igienizarea mainilor.
  2. Se vor achizitiona vizere de protectie / ochelari de protectie
  3. Se vor achizitiona combinezoane de protectie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *